Proiectele elevilor:

€$ENTA Sa oprim discriminarea pe baza de statut social si religios.

Echipa de proiect:
elevi responsabili: Viorica Ionela Horgos, Anamaria Pop, Alexandra Moldovan, Andreea Rus, Cristian Catuna.

Scopul proiectului:
Dezvoltarea in cadrul liceului a ideii de a nu se discrimina prin atitudine, persoanele cu statut social si religios diferit de majoritate.

Prin includerea simbolurilor pentru euro si dolar in titlul proiectului am dorit sa surprindem o parte din obiectivele noastre si sa sensibilizam elevii si profesorii la discriminarile pe baza de statut social si diferente de stare materiala.

Obiectivele specifice:

  • Acceptarea atat din partea elevilor cat si a profesorilor a diferentelor dintre persoane cauzate de statutul social si religios si prevenirea conflictelor care apar ca urmare a acestor diferente;
  • Sustinerea dreptului la libera alegere si a respectului fata de alegerile elevilor prin nefolosirea cuvintelor si exprimarii vulgare la adresa acestora;
  • Incurajarea adoptarii unei atitudini pozitive a elevilor cu privire la persoanele cu statut social si religios diferit de majoritate;
  • Incurajarea profesorilor sa respecte deciziile luate de catre elevi in privinta implicarii lor in anumite activitati scolare interzise de religia acestora;
  • Dezvoltarea interesului elevilor si profesorilor din liceu pentru probleme care tin de discriminare pe baza statutului social si religios.

Activitati:

  1. Realizarea si difuzarea unui material informativ care cuprinde numele, tema, scopul, obiectivele specifice si activitatile proiectului.
  2. Confectionarea unor planse prin care membrii echipei informeaza tot personalul liceului de existenta unor discriminari intre elevi pe baza de statut social si religios;
  3. Evidentierea unor drepturi ale elevilor si sustinerea acestora prin cateva sloganuri sau prin desene sugestive. Acesti fluturasi vor fi impartiti la clase;
  4. Aplicarea unui chestionar pentru a aduna informatii despre existenta discriminarii pe baza de statut social si religios.
  5. Intervievarea a 20 de elevi si 10 profesori pentrut a afla parerea lor despre ceea ce se intampla si daca vor sa se schimbe ceva;
  6. Realizarea unui videoclip cu secvente interesante de pe parcursul inaintarii in activitatile proiectului si un joc de rol sugestiv privind discriminarile intre elevi, montate pe o coloana sonora compusa special pentru captarea atentiei la prezentarea proiectului.

Rezultatele proiectului:

inapoi la cuprins

Drepturile si responsabilitatile elevilor în scoala.

Echipa de proiect:
elevi responsabili: Adrian Sarmas, Mioara Furcea, Viorica Nechiti, Mihai Furcea.

Scopul proiectului:
Cunoasterea de catre elevii liceului a drepturilor si responsabilitatilor pe care le au.

Obiectivele specifice:

  • Informarea elevilor asupra drepturilor si responsabilitatilor la clasa.
  • Identificarea drepturilor care le sunt incalcate elevilor la scoala.
  • Sensibilizarea profesorilor si elevilor la situatiile in care elevilor le sunt incalcate drepturile.

Activitati:

  1. Aplicarea unui chestionar pentru identificarea drepturilor care sunt incalcate la scoala.
  2. Elaborarea unor materiale informative pentru sustinerea drepturilor elevilor.
  3. Informarea elevilor, in cadrul orelor de dirigentie, asupra drepturilor si responsabilitatilor pe care le au.

Rezultatele proiectului:

  • A fost elaborat un chestionar ce urmeaza sa fie aplicat.
  • Proiectul a fost prezentat pofesorilor diriginti care au fost de acord sa ofere timp pentru prezentare la ora de dirigentie.

inapoi la cuprins

Dreptul la opinie.

Echipa de proiect:
elevi responsabili: Denisia Salvan, Nicoleta Salvan, Veronica Slavoaca.

Scopul proiectului:
Cunoasterea si respectarea dreptului la opinie atat de catre profesori cat si de catre elevi.

Obiectivele specifice:

  • Informarea elevilor si a profesorilor cu privire la respectarea dreptului la opinie.
  • Stimularea elevilor de a-si sustine dreptul la opinie la clasa.
  • Oferirea unor exemple privind modul in care poate fi sustinut dreptul la opinie.
  • Cunoasterea consecintelor, atat de catre profesori cat si de catre elevi, ale nerespectarii dreptului la opinie.

Activitati:

  1. La ora de dirigentie elevii vor primi un chestionar care va consta in maxim cinci intrebari referitoare la dreptul de opinie.
  2. Echipa va aduna chestionarele elevilor si pe baza raspunsurilor date de colegii nostri de scoala vom realiza fluturasi si afise pe care apoi le vom imparti in scoala.
  3. Echipa va participa la orele de dirigentie unde va informa elevii cu privire la respectarea dreptului la opinie.

Rezultatele proiectului:

inapoi la cuprins

Dreptul la respect.

Echipa de proiect:
elevi responsabili: Nastasia Ghiorghita, Dan Androne, Viorica Galan, Viorica Rus, Anca Doja

Scopul proiectului:
Informarea elevilor si a profesorilor cu privire la incalcarea dreptului la respect in scoala si incurajarea adoptarii unei atitudini active pentru respectarea acestui drept in scoala noastra.

Obiectivele specifice:

  • Sa informam atat elevii cat si profesorii despre consecintele lipsei de respect (utilizarea de etichete, apelative, jigniri).
  • Sa identificam situatii reale in care este incalcat acest drept in scoala.
  • Sa dam un feed-back celor care insulta si celor care sunt insultati.
  • Sa determinam participarea activa a elevilor la activitatile desfasurate de grupa noastra in cadrul orelor de dirigentie.

Activitati:

  1. Realizarea de fluturasi prin care sa constientizam importanta respectului la clasa.
  2. Realizarea unui afis ce va fi prezentat in scoala si la prezentarea finala.
  3. Realizarea de interviuri cu elevii pentru identificarea de situatii reale in care a existat lipsa de respect la clasa.

Rezultatele proiectului:

  • Au fost oferiti fluturasi. Continutul fluturasilor: ce inseamna respectul, ce este respectul fata de elev, ce este respectul fata de profesor.
  • S-a realizat un afis cu scopul si obiectivele proiectului.
  • Au fost intervievati elevi care au descris situatii de lipsa de respect la clasa.

inapoi la cuprins

Dreptul la libertatea gandirii si la libera exprimare în scoala.

Echipa de proiect:
elevi responsabili: Diana Dologa, Laurian Piloiu, Anca Todica, Liliana Hontiu.

Scopul proiectului:
Imbunatatirea relatiei profesor-elev prin informarea elevilor privind sustinerea dreptului la libera exprimare si libertatea gandirii la clasa sau la ora si stimularea unei atitudini active din partea elevului pentru a-si sustine dreptul la opinie.

Obiectivele specifice:

  • Dezvoltarea interesului elevilor in a-si sustine drepturile la propria opinie la clasa;
  • Sensibilizarea profesorilor sa incurajeze exprimarea opiniei la clasa.
  • Promovare unei atitudini active a elevilor si asumarea de catre acestia atat a drepturilor cat si a responsabilitatilor la clasa.

Activitati:

  1. Afisarea in clase a unei liste cu drepturi si responsabilitati ale elevilor.
  2. Initierea de discutii cu profesorii pentru a respecta drepturile elevilor la clasa.
  3. Informarea elevilor despre proiect printr-un afis.

Rezultatele proiectului:

  • Afis prezentat in fata profesorilor si a elevilor la prezentarea finala.
  • Lista cu drepturi si responsabilitati ale elevilor la clasa.

Prezentarea finala

inapoi la cuprins