Proiectele elevilor:

Ma respecti, te respect!

Echipa de proiect:
elev responsabil: Alina Gherman
elev voluntar: Ramona Popa
profesor colaborator: Daniela Ilioasa

Scopul proiectului:
Constientizarea elevilor si profesorilor din liceu de situatiile in care exista lipsa de respect la clasa.

Obiectivele specifice:

  • Incurajarea elevilor si a profesorilor sa fie atenti si sa corecteze comportamentele care afecteaza respectul fata de o persoana.
  • Sensibilizarea elevilor si profesorilor cu privire la situatiile de la clasa care pot avea efecte pozitive sau negative asupra stimei de sine.

Activitati:

  1. Culegerea de exemple concrete de la elevi dar si de la profesori in care elevul/profesorul nu au fost respectati.
  2. Selectarea exemplelor
  3. Crearea unor ilustratii inspirate din exemplele selectate(mini expozitie).
  4. Informarea in consiliul profesorilor.

Rezultatele proiectului:

  • Peste 100 de chestionare aplicate elevilor pentru a aduna exemple concrete in care elevul/profesorul nu au fost respectati.
  • 36 de chestionare aplicate profesorilor pentru a aduna exemple concrete in care elevul/profesorul nu au fost respectati.
  • Un material informativ cu rezultatele obtinute la chestionare. Materialul a fost distribuit elevilor si profesorilor si prezentat in sala profesorala.
  • Benzi desenate care ilustreaza situatii concrete de lipsa de respect la clasa. Acestea au fost expuse la clase si in sala profesorala.
  • Categorii procentuale ale raspunsurilor la chestionare:
    La chestionarele aplicate elevilor
    • 30% au descris o situatie in care elevul a fost insultat de catre profesor.
    • 36% au descris o situatie in care in care elevul a adresat jigniri, insulte profesorului.
    • 22% au descris o situatie in care elevii nu sunt atenti la ore (au alte preocupari).
    La chestionarele aplicate profesorilor
    • 41,66 % nu au descris o situatie in care elevul nu a fost respectat de catre profesor sau sustin ca nu cunosc astfel de situatii.
    • 38,88 % au descris o situatie in care elevii au alte preocupari in timpul orelor.

Prezentarea finala

inapoi la cuprins

Libertatea de opinie si exprimare libera la clasa.

Echipa de proiect:
elevi responsabili: Ioana Bandila, Mihaela Buzdugan, Diana Muresan, Monica Vasilache, Alexandra Covrig.

Scopul proiectului:
Exercitarea de catre elevii din liceu a dreptului la libera exprimare prin intermediul unei reviste care sa ii implice si sa le permita sa isi exprime in mod liber ideile si opiniile.

Obiectivele specifice:

  • Sa incurajam elevii sa isi exprime liber parerea.
  • Sa atragem atentia asupra problemelor din scoala intr-un mod distractiv dar care sa nu aduca jigniri altor persoane.

Activitati:

  1. Elaborarea revistei. O parte din articolele la care ne-am gandit si pe care am dori sa le cuprindem in revista:
    1. Libertatea de exprimare in liceu: opinii ale elevilor si profesorilor despre libertatea de exprimare;
    2. Caricaturi: „Liceul in costum de Halloween” – caricatura liceului;
    3. Poze facute in diferite parti ale liceului, la intamplare, eventual aranjate sub forma de benzi desenate;
    4. Perle ale profesorilor si elevilor, la ore sau examene/concursuri;
    5. "Au fost si ei ca noi… Believe it or not!”: interviuri luate unor profesori, in care acestia povestesc despre anii in care au fost si ei elevi de liceu;
    6. Alte articole/interviuri/sondaje propuse de elevi/profesori;
  2. Prezentarea revistei in consiliul profesoral si la clase.
  3. Dezbatere pe tema libertatii:
    Vom organiza o dezbatere in amfiteatru/sala festiva pe tema libertatii de exprimare la noi in liceu, la care vor lua parte atat elevi, cat si profesori. La final vom trage concluzii si vom redacta un articol.

Rezultatele proiectului:

Prezentarea finala

inapoi la cuprins

Drepturile elevului la clasa.

Echipa de proiect:
elevi responsabili: Ioana Claudia Ratea si Maria Cimpean

Scopul proiectului:
Imbunatatirea relatiilor profesor-elev prin cunoasterea si respectarea drepturilor fiecaruia, in special ale elevilor.

Obiectivele specifice:

  • Dezvoltarea interesului elevilor de liceu (15-17 ani) pentru probleme care tin de incalcarea drepturilor omului.
  • Informarea elevilor din liceu cu privire la drepturile lor.

Activitati:

  1. Realizarea unui sondaj de opinie cu privire la drepturile incalcate in scoala de catre elevi sau profesori.
  2. Dezbateri in cadrul orelor de dirigentie pe tema drepturilor omului.
  3. Informarea pe cale orala asupra drepturilor omului.

Rezultatele proiectului:

  • 88% din elevii intervievati considera ca le-a fost incalcat dreptul la securitate(“s-au furat bunuri din clasa incuiata cu lacatul’).
  • 68% sustin ca le-a fost incalcat dreptul la odihna si recreatie.
  • 60% cred ca dreptul la libertatea opiniilor si exprimarii nu le este respectat.
  • De asemenea, 40% se plang de nerespectarea dreptului de a spune “nu inteleg”, iar 44% considera ca nu le este respectat dreptul de a face greseli.
  • Peste 90% din cei intervievati cred ca parerea lor in luarea deciziilor in liceu nu este luata in considerare. Motivele si exemplele sunt numeroase, incepand de la plangeri si cereri care au ramas nerezolvate.
  • Numeroase plangeri s-au facut in legatura cu modelul si calitatea uniformei; elevii cred ca acestea ar trebui revizuite (52%).
  • O alta problema o reprezinta securitatea in scoala. S-a mentionat ca au avut loc furturi iar cazurile nu au fost rezolvate(43%).

Prezentarea finala

inapoi la cuprins

Siguranta dar libertate.

Echipa de proiect:
elevi responsabili: Ioana Curticapian, Bianca Muresan, Raluca Muresan

Scopul proiectului:
Constientizarea elevilor si profesorilor din liceu de situatiile in care nu a existat siguranta in incinta liceului.

Obiectivele specifice:

  • Propunerea si sustinerea ideii de intarire a pazei in incinta liceului pentru a impiedica intrarea persoanelor straine fara un motiv bine intemeiat.
  • Propunerea si sustinerea ideii de intarire a pazei cu scopul de a calma conflictele dintre elevi si de a asigura protectia profesorilor.

Activitati:

  1. Culegerea de exemple concrete de la elevi dar si de la profesori in care elevul/profesorul nu au fost in siguranta in incinta liceului.
  2. Selectarea exemplelor.
  3. Informarea in consiliul profesorilor.

Rezultatele proiectului:

  • Au fost intervievati elevi din clasele IX-XII.
  • Rezultatele prelucrarii interviurilor:
    • 40,54% au spus ca nu cunosc astfel de situatii in liceu.
    • 59,46% au descris situatii in care s-au furat lucruri (telefoane mobile, bani etc) in timpul programului scolar.

Prezentarea finala

inapoi la cuprins

Stiu ce vreau dar cine ma asculta...

Echipa de proiect:
elevi responsabili: Ioana Curticapian, Bianca Muresan, Raluca Muresan.

Scopul proiectului:
Exprimarea drepturilor de opinie si luarea in considerare de catre conducerea liceului a opiniilor elevilor cu privire la:

  • alegerea modelului uniformelor
  • imbunatatirea modului de predare la clasa

Obiectivele specifice:

  • Transmiterea si luarea in considerare a feed-back-urilor elevilor cu privire la metodele de predare la clasa.
  • Oferirea posibilitatii elevilor de a alege sau a imbunatati modelul uniformei.

Activitati:

  1. Culegerea de exemple de la elevi in care modul de predare la clasa nu a fost cel adecvat.
  2. Aflarea opiniei elevilor in legatura cu modelul uniformei.

Rezultatele proiectului:

  • Au fost aplicate chestionare pentru elevi din clasele IX-XII.
  • Rezultatele prelucrarii chestionarelor:
    1. Modul de predare la clasa:
      • 42 % din elevi sunt de parere ca metodele de predare sunt cele adecvate
      • 15 % spun ca li se cere conspect fara sa se explice
      • 14 % au semnalat faptul ca profesorul insulta elevul la clasa
      • 29 % considera ca se preda foarte multa materie
      Sugestii pentru imbunatatirea lucrului la clasa:
      • realizarea mai multor lucruri practice
      • exersarea muncii in echipa la clasa
    2. Modelul uniformei:
      • 48 % - multumiti de modelul uniformei
      • 52 % - nu sunt multumiti de modelul uniformei
        • 40 % - introducerea blugilor
        • 20 % - introducerea unor noi articole
        • 18 % - schimbarea culorii
        • 12 % - schimbarea modelului sau croiala mai buna
        • 10 % - proasta calitate a materialului

Prezentarea finala

inapoi la cuprins